divendres, 11 de maig de 2007

El malson de Darwin

Avui projectaven a la facultat el documental El malson de Darwin, no sé si n'heu sentit a parlar. Alguns del meu grup i jo hem decidit anar-lo a veure. Per fer-ne cinc cèntims diré que parla de la gent de Tanzània que viu de la pesca al Llac Victòria i t'ensenya com malviu molta d'aquella gent i el què fem nosaltres, els del primer món, amb ells. No vull explicar més coses per si algú no l'ha vist i té intenció de veure'l. La veritat és que m'esperava una altra cosa, i com a documental podria estar millor fet, però la força que té li dóna algunes imatges que s'hi veuen i les coses que s'hi expliquen. No és que recomani a tothom que el vegi, ja que és un documental pur i dur (amb metratge de pel·lícula, això si), però de tant en tant no va malament assabentar-se de com funciona el nostre món, que per més que ens queixem, quan mires els països pobres sembla que estiguis veient imatges d'un altre planeta, i no senyor, són diferents cares d'una mateixa moneda.

Si d'alguna cosa ens han de servir aquest tipus de documents a nosaltres, és per a que sentim vergonya de nosaltres mateixos i de com explotem uns recursos i una gent per tal d'aconseguir més capital, per a que les diferències entre uns i altres encara es notin més. Semblo indignat? És per estar-ho, però ja no pel que fa un món occidental (imaginari) a un tercer món (imaginari), sinó pel que no fem nosaltres, persones reals i finites, de carn i ossos, o precisament pel que fem: permetre que tot això segueixi passant sense moure un dit per evitar-ho.

2 comentaris:

  1. Em sento culpable de que això passi, però a la vegada poca cosa hi puc fer. I potser poca cosa hi puc fer perquè em tanco en el meu món, els meus amics... De manera que acabo sentint-me culpable i egoïsta.

    ResponElimina
  2. Doncs no em fareu sentir malament nono! Avui no!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.